V současnosti pracuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Je vědeckým pracovníkem Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání, kde osm let působil jako zástupce ředitelky. Jako výzkumník se zabývá především srovnávací pedagogikou, vzdělávací politikou, sociologií vzdělávání a metodologií pedagogických výzkumů. Zajímají ho například otázky spravedlivosti ve vzdělávání, vzdělávací dráha žáků a především tranzitivní přechody, věnuje se srovnávacím analýzám vývoje vzdělávání v post-socialistických zemích apod.
Ve své pedagogické činnosti vyučuje v rámci pregraduálního vzdělávání učitelů, a to především předměty spravedlivost ve vzdělávání, vzdělávací politiku a kvantitativní metodologii. V doktorském studiu oboru pedagogika vyučuje předměty Kvantitativní metody výzkumu vzdělávání a Sociologie vzdělávání. Vyučuje v českém a anglickém jazyce.
Je členem ve vědeckých společnostech jako například WCCES: World Council of Comparative Education Societies (Světová rada společností srovnávací pedaogiky), kde figuruje v exekutivě společnosti, a dále například v ČAPV (Česká asociace pedagogického výzkumu).
Angažuje se v redakcích časopisů jako je například v časopisu Orbis scholae, kde je již třináctým rokem členem ve výkonné redakci, nebo v časopisu FIRE – Forum for International Research in Education, kde je členem mezinárodní redakční rady.
Z výzkumných projektů, kde působí jako hlavní řešitel, lze uvést například projekt Vztahy mezi dovednostmi, vzděláním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie probíhající v rámci centra excelence GA ČR od roku 2012. Byl řešitelem například v projektu MŠMT ČR Centrum základního výzkumu školního vzdělávání. Je autorem mnoha publikací, například spolu s Věrou Ježkovou připravil publikaci "Školní vzdělávání. Zahraniční trendy a inspirace." Věnuje se také editorské práci, je autorem příručky Education, Equity and Social Justice –Thematic issue Orbis Scholae. Publikuje v českých i zahraničních odborných časopisech.